Andels Fanfare Corps zag het muzikale levenslicht op 23 april 1893. Sinds 2016 komt het orkest uit in de eerste afdeling.

Het groot orkest staat bekend om zijn unieke klank en het spelen van vernieuwend repertoire. Het experiment wordt daarbij niet geschuwd. Het orkest werkt regelmatig mee aan uitwisselingen, concertseries en kampioenschappen, zoals Verrassende Ontmoetingen in de concertzaal in Tilburg, Blazen aan het Spui in Den Haag en het Open Nederlands Fanfare Kampioenschap (ONFK).

Concerten
Naast de eenmalige concerten geeft het AFC elk jaar een aantal vaste concerten:  deelname aan het Streekfestival, de Kerstnachtdienst in Heusden, het Nieuwjaarsconcert op 1 januari en MusicAel. Het programma van deze concerten loopt uiteen van origineel fanfarerepertoire en bewerkingen van klassieke muziek tot filmmuziek, popmuziek en lichte muziek. Het orkest treedt ook op in bigbandformatie en begeleidt regelmatig zangers en zangeressen, zowel klassiek als pop.

Meespelen?
We hebben altijd plaats voor nieuwe leden! Wil je meer weten over het orkest, stuur dan een mail of loop eens bij ons binnen.

Het groot orkest repeteert op maandagavond van 19:45 uur ongeveer 22:15 uur in ’t Buitenhoff in Andel.